G-Shock – любопитната история

first-g-shock

G-Shock е концептуализиран през 1981 г. от инженера на Casio Кикуо Ибе, когато той случайно изпуска и чупи джобен часовник подарен от баща му. G-Shock е замислен като часовник, който ще има „тройно 10“.

  • Дълговечност – операционен период на батерията 10 години
  • Водоустойчивост от 10 бара
  • Здравина – ще  може да оцелее при падане от 10 метра.

Екипът

Отбор от трима души e избран от Ибе, който става известен като „Коравият отбор“. Екипът събира и тества близо 200 прототипа, но все още не успява  да постигне критериите поставени от Ибе. При посещение на детска площадка Ибе открива, че в гумена топка центърът на топката не страда от удара по време на отскок върху грапава повърхност. Това наблюдение му дава идеята да приложи тази концепция в часовника. Имайки това предвид, екипът се заема да разработи часовник, използващ такава концепция. Така през 1983 г.е  пуснат първият G-Shock DW-5000C.

Първият G-Shock

Удароустойчивият прототип на оригиналния G-Shock има:

  • 10 защитни слоя на кварцовия модул;
  • уретанова гумена броня
  • корпус от неръждаема стомана
  •  закалено минерално стъкло,
  • Завинтващ се заден капак от неръждаема стомана
  • външни бутони
  • LCD дисплей
  • Каишка.

Casio пуска G-Shock през април 1983 г., за да задоволи търсенето на издръжливи часовници. Продажбите в Япония са бавни, тъй като хората предпочитаха класически часовници.

Рекламата на G-Shock DW-5000C

За да популяризира G-Shock в световен мащаб, американското подразделение на Casio пусна реклама, в която хокеист използва DW-5000C вместо хокейна шайба, за да демонстрира здравината на часовника. Рекламата придоби негативна публичност, а Casio са обвинени в фалшива реклама

След това от един телевизионен новинарски канал се заемат да проведе тестове на живо на DW-5000C, за да провери дали е толкова здрав и издръжлив, колкото се рекламира. Това включва повтаряне на действието, показано в рекламата. DW-5000C оцелява след удара на хокейният стик, а G-Shock придобива популярност сред широката публика. Популярността на G-Shocks нараства през 90-те години. До 1998 г. Casio пуска над 200 различни модела G-Shock, като продажбите в световен мащаб са 19 милиона бройки.

Baby-G

През 1994 г. Casio представи часовниците на марката Baby-G, предназначени за жени. Baby-G са с 30% по-малки от обикновените G-Shock и първоначално са предлагани на пазара за жени. По-късно обаче те са пуснати в унисекс варианти.

През 2013 г., за да отпразнува 30 години от G-Shock, Casio организира парти в Ню Йорк и демонстрира нови модели, както и различни прототипи на предстоящи модели. Партито включваше изпълнение на рапъра Еминем. На 1 септември 2017 г. Casio отбеляза своята 100-милионна доставка на G-Shocks по целия свят.

На 3 ти септември 2019 г. – Casio Computer Co., Ltd., обяви, че DW-5000C, първият модел от марката удароустойчиви часовници G-SHOCK е вписан като технологично наследство в регистъра на важните исторически материали за науката и технологиите от Националния музей на природата и науката в Токио.  DW-5000C беше признат като променил значително стойността на ръчните часовници.

В момента на пазара този модел е търсен от колекционерите и се намира на цени, в зависимост от състоянието от 500 до 5000 долара